خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/29 - 16:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده؛

کشورهای بریکس همکاری های امنیتی را توسعه دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای بریکس علاوه بر همکاری های اقتصادی، همکاری های امنیتی را توسعه دهند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشورهای عضو گروه بریکس، گفت: توسعه روابط با قاره های آفریقا، آمریکای لاتین و غیره برای ایران دارای اهمیت است از این رو بریکس بستر خوبی برای تحقق این سیاست محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چه ارتباطات سیاسی با کشورهای دنیا خصوصا کشورهای بزرگ و اثرگذار بیشتر شود، زمینه تعمیق روابط اقتصادی، فرهنگی و حتی اجتماعی نیز بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: پیمان های منطقه ای و بین المللی مانند بریکس نمایانگر رویکرد کشورها در مواجه با مولفه چندجانبه گرایی است. در واقع امروزه کشورها متوجه شده اند که تنهایی نمی توانند در نظام بین المللی ایفای نقش کنند اما اگر اجماع نظر داشته باشند، می توانند اهداف متعددی را محقق کنند از این رو به سمت همگرایی و هم افزایی در قابل پیمان های چندجانبه گام برمی دارند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: بدون شک کشورهای بریکس می دانند که بدون تهران نمی توانند در معادلات نظام بین الملل اثرگذار باشند زیرا کشورمان قدرت درون‌زایی دارد که به هیچ کشوری وابسته نیست. البته اعضای بریکس علاوه بر همکاری‌های اقتصادی، نظام امنیتی تازه‌ای در سطح جهان را بوجود بیاورند تا از این طریق نقاط ضعف نظام امنیتی موجود را برطرف کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383493
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار